Vill du ha världens roligaste uppdrag? Att vara scoutledare handlar främst om att göra aktiviteter med scouterna i din grupp. Att ge unga möjlighet att utvecklas och växa är viktigare än att genomföra en aktivitet korrekt. Du behöver inga förkunskaper. Vi lär dig!

Vi drömmer om unga som gör världen bättre. Är du intresserad av att bli ledare så kommer vi lära dig allt du behöver veta om scouting.

Scouterna ger alla barn och unga möjlighet att utvecklas, i en trygg miljö där alla får vara sig själva. Vi gör det med hjälp av bl.a. friluftsliv, små grupper, learning by doing och ett lyssnande och stödjande ledarskap.

Uppdraget är ideellt och du kan själv bestämma vad du vill göra utifrån intresse och tid, men det vanligaste är ett tillfälle i veckan. Vi lovar äventyr, spänning och gemenskap.

Alla barn har rätt till en trygg fritid! I Scouterna ska alla unga uppleva en trygg och säker verksamhet. Vi arbetar förebyggande genom ledarutbildningar och material för barn och unga. Det är obligatoriskt för alla scoutledare att utbilda sig i Trygga möten samt uppvisa utdrag från belastningsregistret.

Gå med i vår kår och testa på livet som scoutledare

För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska.

Du kan också maila till scouting@torebodascoutkar.com så berättar vi mer!