Äventyrare åk 6-8

I Scouterna är det äventyr från första dagen. Du blir Äventyrarscout när du blir tolv år. Många har varit med i Scouterna sedan tidigare men det går såklart bra att börja som Äventyrare direkt.

Det är kul att vara med i Scouterna. Tillsammans med kompisar får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

Äventyr på riktigt! Åk på läger och träffa scoutkompisar från hela världen. Du lär dig något nytt nästan varje dag och alla får vara med och ta plats. Scouting är inte skola, vi lär genom att göra.

Det mesta inom Scouterna handlar om äventyr, men vi tar oss också tid att fundera över vad vi varit med om och lärt oss. Som scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Ledare på avdelningen Äventyrare

Sofia Ek