Utmanare 15-18 år

Äventyr på riktigt! I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Att vara scout är att utmana. Dig själv, din omgivning och alla förutfattade meningar.

Tillsammans med kompisar får du uppleva utmanande friluftsliv och engagera er i samhällsfrågor.

Upplev äventyr i friluftslivet, engagera dig i samhällsfrågor och knyt nätverk utanför kåren. Som utmanarscout händer mycket i livet. Då är det skönt att koppla bort vardagen med Scouterna.

I Scouterna är det alltid tillåtet att göra fel, men det är ofta när vi reflekterar som vi kommer på hur vi ska göra för att det ska bli rätt nästa gång.

Utmanaravdelningen Törestickan för ungdomar i gymnasiet

Mötestiderna varierar och vi anpassar oss till när de flesta har möjlighet att vara med. Oftast träffas vi under helgerna och satsar på att åka på många scoutarrangemang. Kontakta ansvarig ledare för mer information, se kontaktuppgifter nedan.

Ledare på avdelningen Utmanare

Utmanarledare